Παρασκευή 21 Μαρτίου 2014

21 ΜΑΡΤΙΟΥ: ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΟΙΚΙΑΚΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ


Από τις 21 Μαρτίου του 1982 η Διεθνής Ομοσπονδία της Οικιακής Οικονομίας (IFHE) γιορτάζει την παγκόσμια ημέρα Οικιακής Οικονομίας. Συγχρόνως τα κείμενα της Ευρωπαϊκής Ένωσης και της UNESCO για τις σύγχρονες κατευθύνσεις της εκπαίδευσης, αναφέρονται στον κρίσιμο ρόλο της εκπαίδευσης στη διαμόρφωση της έννοιας και του περιεχομένου της Αειφόρου Ανάπτυξης (η διευρυμένη έννοια του περιβάλλοντος που πέρα από το αναντικατάστατο οικολογικό απόθεμα, σε μία συνολική θεώρηση οποιουδήποτε θέματος, περιλαμβάνει και το κοινωνικό, οικονομικό και πολιτιστικό απόθεμα). Σύμφωνα με την UNESCO, τα έτη 2005-2014 έχουν οριστεί ως η «Δεκαετία της εκπαίδευσης για την « Αειφόρο Ανάπτυξη».

Η 21η Μαρτίου είναι αφιερωμένη στην Οικιακή Οικονομία. Μια επιστήμη που μελετά την άρρηκτη σχέση του ανθρώπου με ο,τι τον περιβάλλει. Η σύνδεση αυτή αφορά το τρίπτυχο κοινωνία – οικονομία – περιβάλλον, με το οποίο αλληλεπιδρά και αλληλοεπηρεάζεται. Επηρεάζει την προσωπικότητα του ατόμου, τις επιλογές του, τις προσδοκίες του, την υγεία του, την ασφάλεια του, τη μόρφωση του, την εργασία του.
Στην Ελλάδα του 2014, η επιστήμη της Οικιακής Οικονομίας, διαπιστώνει την οικονομική εξάντληση του Ελληνικού λαού, την υποβάθμιση της παιδείας, της ασφάλειας, της υγείας και γενικά της ποιότητας ζωής, θέτοντας προτάσεις και έμπρακτες λύσεις. Στους καιρούς αυτούς οι μαθητές νιώθουν ακόμα πιο έντονα την ανάγκη να μάθουν για το πώς λειτουργεί το οικονομικό σύστημα, το πώς διαμορφώθηκαν οι σημερινές οικονομικές συνθήκες, αναγνωρίζοντας τα οικονομικά αδιέξοδα, συνειδητοποιώντας ότι η οικονομική κατάσταση των οικογενειών τους έχει άμεσο αντίκτυπο στις διατροφικές συνήθειες τους και κατ΄ επέκταση στην υγεία τους.
Η διαθεματικότητα της διδασκαλίας του μαθήματος της Οικιακής Οικονομίας επιτρέπει στο καθηγητή να χρησιμοποιεί επί το πλείστον βιωματικές δράσεις, οπτικοακουστικά μέσα με στόχο την κινητοποίηση της σκέψης και της κρίσης του μαθητή. Από την άλλη επιτρέπει στο μαθητή να εκφράσει τις απόψεις του, τους φόβους του και τους προβληματισμούς του, με άλλα λόγια του επιτρέπει να εκφραστεί μέσα από δράσεις όπου ο μαθητής είναι ενεργός και συμμετέχει ενεργά στη διαδικασία της γνώσης και της μάθησης.

Είναι φανερό λοιπόν ότι η επιστήμη της Οικιακής Οικονομίας μέσα από τα θέματα που άπτονται της καθημερινής ζωής των μαθητών εφήβων και μελλοντικών ενηλίκων δίνει όλα τα εφόδια και τις γνώσεις στους νέους εφήβους μαθητές για να μπορέσουν να είναι οι πρωταγωνιστές και όχι οι θεατές της ίδιας τους της ζωής.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου